Botoks, czyli toksyna botulinowa

RENEW Clinic oferuje zabiegi z wykorzystaniem botoksu, czyli toksyny botulinowej. Toksyna botulinowa idealnie nadaje się do niwelowania zmarszczek na czole i wokół oczu, bruzdy między brwiami (zwanej lwią zmarszczką), zmarszczek wokół ust. Botoksem można także unieść opadające kąciki ust i powieki, dzięki czemu twarz wydaje się pogodniejsza i bardziej wypoczęta. Wstrzykiwanie toksyny botulinowej wykorzystywane jest również do likwidacji problemu nadmiernej potliwości – botoks podawany jest bezpośrednio w pachę, dłoń lub stopę.

Mechanizm działania botoksu polega na blokowaniu połączeń nerwowo-mięśniowych w tkankach, przez co uzyskujemy rozluźnienie mięśni mimicznych i wygładzenie skóry, a w efekcie - usunięcie zmarszczek.

Efekt działania botoksu pojawia się po około 7 dniach od wstrzyknięcia i utrzymuje do 6 miesięcy. Po zabiegu przez kilka godzin nie należy wykonywać żadnych zabiegów pielęgnacyjnych twarzy, a przez 4 godziny Pacjent nie powinien się kłaść ani schylać. Przez 4 dni po kuracji nie należy korzystać z masaży, sauny i solarium. Zabiegi można powtarzać średnio 2 razy w roku.

Zabiegi z wykorzystaniem botoksu nie są z reguły bolesne – wszystko zależy od tego, jak wysoki próg bólu posiada Pacjent. Jeśli Pacjenci skarżą się na niski próg bólu, przed zabiegiem używany jest medyczny krem znieczulający. Kuracje botoksem przynoszą efekty zarówno u pań, jak i panów – dawka preparatu dobierana jest indywidualnie do potrzeb Pacjenta.

Toksyna botulinowa jest równie skuteczna u mężczyzn jak i u kobiet.

Czy każdy może korzystać z botoksu?

Zasadniczo z zabiegów z wykorzystaniem botoksu możne korzystać każdy – nie prowadzi się badań diagnostycznych, w zupełności wystarcza wywiad z Pacjentem przeprowadzony przez doświadczonego lekarza i wykluczenie przeciwskazań

Przeciwwskazania do użycia botoksu:

• choroby z zaburzeniem przewodnictwa nerwowo-mięśniowego,
  • stosowanie leków powodujących relaksacje mięśni,
  • miejscowe infekcje skóry,
  • ciąża i okres karmienia,
  • zaburzenia krzepnięcia.

Należy poinformować lekarza wykonującego zabieg o wszystkich przeciwwskazaniach, aby uniknąć działań niepożądanych

Botoks, czyli toksyna botulinowa