Trychologia jest to dziedzina nauki medycznej, zajmująca się rozpoznawaniem schorzeń skóry głowy, a także problemem wypadania włosów. W Renew Clinic są specjaliści, u których znajdziesz pomoc w tym zakresie.

Nasi eksperci:

- dr Marta Piaścik- dermatolog
- mgr Bogumiła Redlarska- kosmetolog, trycholog

Najczęstszymi problemami skórnymi, z którymi zgłaszają się pacjenci do trychologa to:

- łysienie,
- łupież,
- łojotok,
- łuszczyca,
- wypadanie włosów,
- uczucie swędzenia.

Diagnostyka tych schorzeń, a w szczególności łysienia jest procesem skomplikowanym i często wymaga wykonania dodatkowych badań biochemicznych oraz dokladnej analizy skóry głowy. Zwiększa to szanse na postawienie prawidłowej diagnozy oraz dobranie odpowiedniej terapii.

Przyczyn wypadania włosów jest wiele, są to min.:

- choroby skóry głowy,
- choroby zakaźne,
- zaburzenia gospodarki hormonalnej,
- stres,
- niektóre leki,
- uboga w witaminy oraz mikro i makroelementy dieta,
- czynniki chemiczne, mechaniczne, fizyczne.

Przygotowanie do wizyty

W celu dokonania pełnej oceny problemu, nie należy myć głowy od 24 do 48 godzin, co umożliwia obserwację pracy gruczołów łojowych. Dodatkowo przed wizytą nie zaleca się nakładania preparatów stylizujących włosy, np. lakiery czy pianki.

Jeśli dysponujemy aktualnymi badaniami krwi, to koniecznie zabierzmy je na wizytę.
W przypadku kiedy ich nie posiadamy, nasz specjalista podpowie nam jakie badania wykonać przed kolejna wizytę.

Pierwsza wizyta u Trychologa

Przede wszystkim nie należy obawiać się badania trychologicznego, nie jest ono bolesne. Podczas pierwszej wizyty nasz trycholog, mgr Bogumila Redlarska, przeprowadza szczegółowy wywiad z pacjentem, który ma na celu zdiagnozowanie schorzenia oraz ustalenia przyczyny problemu.

Kolejnym etapem wizyty jest badanie trichoskopowe wykonywane przy użyciu specjalistycznej mikrokamery w celu dokonania oceny stanu skóry głowy oraz włosów.

Na podstawie przeprowadzonego badania trycholog określa rodzaj skóry, jej potrzeby, problematykę. W zależności od współistnienia zmian chorobowych lub problemów zdrowotnych, pacjent kierowany jest do innych specjalistów. W przypadku popełnianych błędów pielęgnacyjnych, trycholog doradzi jak zadbać o włosy oraz skórę głowy. W tym celu planowana jest pielęgnacja domowa. W razie potrzeby, dobierane są również zabiegi profesjonalne, wszystko dostosowane indywidualnie do potrzeb pacjenta.

Zabiegi profesjonalne:

- Mezoterapia skóry głowy - polega na wstrzykiwaniu substancji aktywnych w głąb skóry, czego efektem jest stymulacja i odżywienie komórek skóry głowy, pobudzenie mikrokrążenia oraz powstrzymanie wypadania włosów. Preparaty wykorzystywane przez naszych ekspertów to DR CYJ HAIR FILLER oraz Dermaheal HL.

- Zabieg z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego – pozyskiwanego z krwi pacjenta. Preparat zawiera czynniki wzrostowe, które pobudzają procesy regeneracyjne w tkankach. Skutkiem tego zabiegu jest zahamowanie wypadania włosów oraz poprawa ich kondycji. W naszej klinice zabiegi z osoczem bogatopłytkowym wykonywane są na oryginalnych preparatach firmy REGENERIS.