Kwas hialuronowy naturalnie występuje we wszystkich komórkach ludzkiego ciała. W każdej komórce może znajdować się inne jego stężenie, przy czym ilość kwasu maleje wraz z wiekiem. Jego największą właściwością jest możliwość regulacji zawartości wody w organizmie.

Preparaty zawierające kwas hialuronowy wstrzyknięte do skóry właściwej skutecznie uzupełniają jego niedobór, dzięki czemu nawet po wchłonięciu preparatu skóra wygląda lepiej niż przed zabiegiem.

Zastosowanie wypełniaczy na bazie kwasu hialuronowego:

• wypełnianie zmarszczek

• wypełnianie bruzd nosowo-wargowych

• modelowanie kształtu twarzy

• uwydatnianie policzków

• powiększanie i ujędrnianie ust

• uwydatnienie brody

• likwidacji cieni pod oczami

Efekty są natychmiastowe i wyglądają bardzo naturalnie. Przed zabiegiem miejsca, w które chcemy podać preparat, smarujemy kremem (AneStop lub EMLA), który w swoim składzie zawiera środek znieczulający. Trwałość zabiegu uzależniona jest od miejsca wprowadzenia kwasu, wieku pacjenta, trybu życia, a także od częstotliwości wykonywania zabiegów. Po 9-12 miesiącach preparaty kwasu hialuronowego stopniowo podlegają degradacji i ulegają całkowitemu wchłonięciu.Każde kolejne podanie kwasu hialuronowego wydłuża ten czas.

• ciąża i karmienie piersią,
  • stany zapalne skóry,
  • skłonność do powstawania blizn przyrosłych,
  • choroby o podłożu autoimmunologicznym.
  • choroby nowotworowe

Skutki uboczne:

• drobne siniaczki w miejscu podania
  • zaczerwienienie,obrzęk
  • ból w miejscu podania preparatu ( do 72 godzin)