Osocze bogatopłytkowe

OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE – PRP

Czym jest PRP ?
Osocze bogatopłytkowe jest to koncentrat płytek krwi, który otrzymujemy z krwi pełnej pacjenta podczas odpowiedniej procedury odwirowania i wyizolowania tej frakcji. PRP (platelet rich plasma) to autologiczny koncentrat płytek krwi zawieszonych w niewielkiej ilości osocza.
Osocze bogatopłytkowe nazywane jest także koncentratem czynników wzrostu (plasma rich growth factors – PRGFs), z powodu wysokiego stężenia w nim cytokin wzrostowych.

PRP przywraca skórze:

• młodość i witalność
  • poprawia gęstość i napięcie skóry
  • odżywia ją i regeneruje
  • poprawia jej fakturę i koloryt

Po wstrzyknięciu pozyskanego PRP do tkanek rozpoczyna się proces degranulacji ziarnistości alfa w płytkach krwi. Uwalniane są czynniki wzrostu. Większość czynników wzrostu uwalniana jest przez płytki w ciągu pierwszej godziny.
Czynniki wzrostu mają ogromny potencjał regeneracyjny. Odpowiedzialne są za wzrost syntezy kolagenu, mitozę komórek, wzrost naczyń krwionośnych, stymulują migrację innych komórek do uszkodzonych miejsc w tkankach. Indukują proces różnicowania się komórek w wyspecjalizowane komórki pełniące konkretne funkcje w tkance.
Po przejściu przez błonę komórkową czynniki wzrostu natychmiast wiążą się z sąsiadującymi błonami komórkowymi w miejscach receptorowych. Receptory transbłonowe aktywują następnie szlak sygnalizacji wewnątrzkomórkowej, który z kolei wpływa na ekspresję odpowiednich genów .
Po szybkim uwolnieniu czynników wzrostu, płytki zawarte w PRP syntetyzują i wydzielają dodatkowe ich ilości przez kolejne 7 dni. Po tym czasie trombocyt obumiera a funkcje stymulacji gojenia przejmują makrofagi.
Istotny jest fakt, że czynniki wzrostu nie wnikają do komórek, dzięki czemu nie istnieje ryzyko mutagenezy, mamy wyłącznie do czynienia ze stymulacją normalnego procesu gojenia.

Podstawowe wskazania do zastosowania PRP to przede wszystkim poprawa wyglądu takich miejsc jak:

• policzki,
  • fałdy nosowo-­wargowe,
  • okolice oczu (kurze łapki, cienie), powieki,
  • usta podbródek czoło,
  • fałdy na szyi i karku,
  • dekolt,
  • dłonie,
  • wypełnienie blizn po trądziku
  • łysienie

PRP przeznaczony jest głównie dla pacjentów, których skóra wymaga odnowy oraz takich, którzy poszukują produktów naturalnych i bezpiecznych lub są uczuleni na inne produkty.
Technologia, dzięki której pozyskujemy z naszej krwi osocze bogatopłytkowe. PRP w sposób naturalny, biokompatybilny wykorzystywane jest do procesów naprawczych tkanek własnego organizmu.
Pozyskane osocze przywraca funkcje fizjologiczne naszych komórek, regeneruje tkanki, zatrzymuje wiek komórek, przywraca im młodość.
Osocze bogatopłytkowe pozyskane jest fizjologicznie, otrzymujemy je z komórek własnego organizmu. Podając własne osocze unikamy ryzyka alergii, redukujemy ryzyko infekcji. Nie istnieje również ryzyko pojawienia się mutacji, ponieważ czynniki wzrostu znajdujące się w pozyskanym osoczu nie wnikają do komórek, dzięki czemu nie mają wpływu na właściwości DNA tych komórek.

• choroby krwi: zespoły dysfunkcji płytek, krytyczna małopłytkowość, niedobór fibrynogenu, niestabilność hemodynamiczna,
  • posocznica
  • nowotwory
  • przewlekłe schorzenia wątroby