Depilacja laserowa

Laserowe usuwanie owłosienia za pomocą lasera FOTONA.

Laser Fotona Nd;YAG stanowi skuteczne narzędzie służące do redukcji owłosienia. Wykorzystuje bowiem najdłuższą jak dotychczas długości fali 1064 nm, umożliwiając penetrację energii do nawet najgłębiej położonych mieszków włosowych. Laser Fotona działa nie tylko na melaninę (barwnik włosów), ale także hemoglobinę, która znajduje się w naczyniach krwionośnych odżywiających włos. Nieodżywienie włosów powoduje ich obumieranie, a następnie trwałe wypadnięcie.
Zabieg jest bezpieczny, nie powoduje ryzyka poparzeń, odbarwień i przebarwień. Podczas zabiegu zniszczeniu ulegają jedynie włosy w fazie anagenu, czyli aktywnego wzrostu. Uszkodzone mieszki włosowe wypadają w ciągu 2-3 tygodni. Ze względu na różny czas trwania fazy wzrostu włosa w poszczególnych partiach ciała zabiegi wykonujemy w odstępie 4-12 tygodni.

Przeciwskazania:

• opalenizna (1 miesiąc),
  • leki światłouczulające (retinoidy, tetracykliny),
  • zioła (dziurawiec, nagietek, bratek, skrzyp polny – przestać używać na 2-3 tygodnie przed zabiegiem),
  • suplementacja żelaza, wit. A
  • aktywne choroby skóry (np. łuszczyca, liszaj),
  • czynna infekcja skóry (np. opryszczka, liszajec),
  • peelingi (na 4 tyg. przed zabiegiem),
  • depilacja woskiem lub pęsetą na 2 tyg. przed zabiegiem – w okolicy poddawanej zabiegowi,
  • bardzo sucha i bardzo wrażliwa skóra,
  • bielactwo,
  • skłonność do powstawania bliznowców (keloidów), blizn hipertroficznych,
  • stosowanie sterydów (krem lub tabletki),
  • spożycie lub okres 6 miesięcy od zakończenia przyjmowania Accutanu,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi, stosowanie leków zmniejszających krzepliwość krwi,
  • padaczka,
  • choroba nowotworowa,
  • rozrusznik serca,
  • choroby hormonalne oraz endokrynologiczne takie jak np: zespół policystycznego jajnika lub cukrzyca,
  • zakażenia wirusowe: HIV, WZW,
  • czynne choroby autoimmunologiczne (np. toczeń układowy, twardzina),
  • ciąża,
  • karmienie piersią,
  • spożycie alkoholu (24 godziny przed zabiegiem),
  • nadmierne oczekiwania wobec efektów zabiegu

Po zabiegu:
Bezpośrednio po zabiegu można wrócić do codziennej aktywności. Czasami może wystąpić obrzęk wokół mieszka włosowego i zaczerwienienie. Należy unikać bezpośredniego kontaktu z promieniowaniem słonecznym, dodatkowo włączając preparaty z SPF 50.

Laserowe usuwanie owłosienia jest najbardziej efektywne u osób , które mają jasną karnację i ciemne włosy. Mimo tego, iż depilacja laserowa skutecznie spowalnia wzrost włosów, nie gwarantuje trwałego usunięcia włosów. Potrzebnych jest zwykle kilka zabiegów, aby zapewnić dłuższy okres bez pojawienia się włosów. Czasami konieczne jest wykonanie zabiegu przypominającego, już po zakończonej serii.

Przygotowanie do zabiegu:

• włosy powinny być zgolone
  • skóra nie może być świeżo opalona
  • nie należy stosować wosku, wyrywać ani wybielać włosów na trzy tygodnie przed zabiegiem.